Köpvillkor

Allmänt
Denna webbshop drivs av J. Nordström Handels AB med organisationsnummer 556249-7684. Vid beställningar i webbshoppen ingår kunden ett avtal med J. Nordström Handels AB och godkänner köpvillkoren i sin helhet såsom de utformats nedan. För att handla hos oss måste kunden vara minst 18 år.

 

Orderbekräftelse
Vid godkända beställningar erhåller kunden ett e-postmeddelande som gäller som orderbekräftelse. Om du som kund inte fått en orderbekräftelse inom 30 minuter efter beställningen, kontakta oss på info@noab.se, så skickar vi om bekräftelsen.

 

Priser
Alla priser anges i svenska kronor och inkluderar svensk moms.

Kostnader för frakt tillkommer om beställningen understiger 500 kronor (för detaljer, se nedan under rubriken ”Leverans och frakt”).

 

Betalning
J. Nordström Handels AB använder tjänsten Klarna Checkout. Det innebär att vi i samarbete med Klarna erbjuder följande betalningsalternativ:

• Fakturabetalning

• Delbetalning

• Betalning med kontokort

• Direktbetalning via bank

 

Genom att lämna information i kassan godkänner kunden Klarnas villkor för betalningar. Läs villkoren här: https://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html

 

Leverans och frakt
Vid beställningar där ordervärdet uppgår till minst 500 kronor är frakten fri inom Sverige.

 

För övriga beställningar inom Sverige utgår en fraktkostnad om 49 kronor inklusive moms.

 

Vid beställningar före klockan 15.00 levereras varorna i vanliga fall inom 1-3 vardagar. För vissa typer av varor kan leveranstiden vara längre. Vi reserverar oss för störningar i postgången som ligger utanför vår kontroll.

 

När försändelsen är inlämnad för frakt informeras kunden via SMS och/eller e-post.

 

Om försändelsen är för stor för mottagarens postlåda aviseras kunden via SMS eller e-post att den kan hämta ut hos ett ombud.

 

Om J. Nordström Handels AB får försändelse i retur på grund av att kunden uppgett felaktig adress eller ej hämtats ut försändelsen hos ombud kommer kunden att informeras via mejl. J. Nordström Handels AB äger då rätt att debitera en ny fraktkostnad.

 

Ångerrätt och returer
Kunden har rätt att ångra köpet i upp till 14 dagar från mottagandet av varan.

Vid användade av ångerrätten ska kunden gå till väga enligt följande:

 

1. Informera J. Nordström Handels AB genom att skicka ett mejl till info@noab.se. Uppge alltid fullständigt namn och ordernumret som du fick i orderbekräftelsen.

 

2. Via e-post erhåller kunden en bekräftelse på det ångrade köpet. Om varan ej hunnit paketeras är ärendet nu avslutat och kunden återfår köpesumman snarast, dock senast inom trettio dagar. I de fall varan redan har paketerats måste varan returneras. Kunden får då ett ärendenummer för returhanteringen och fortskrider enligt instruktionerna nedan.

 

3. Kunden returnerar varan till på adressen:

J. Nordström Handels AB

Retur addBeauty

Box 1264

181 24 Lidingö

 

Ärendenumret ska alltid bifogas försändelsen.

Kunden ansvarar för att emballera försändelsen väl så att varan är i nyskick när den inkommer till J. Nordström Handels AB.

Varan ska alltid returneras i oskadad originalförpackning.

Ångerrätten gäller inte om varan är använd, väsentligen förändrad eller på annat sätt modifierad. På grund av sanitära skäl återtas inte öppnade smink-, hudvårds- och hygienprodukter.

Vid ångerköp betalar kunden returfrakten.

 

4. När J. Nordström Handels AB godkänt att varan är i väsentligt oförändrat skick, återbetalas köpesumman snarast, dock senast inom 30 dagar.

 

Reklamationer

Vid fel på levererad vara ska kunden skyndsamt meddela detta via e-post på adressen: info@noab.se.

Beskriv felet så detaljerat som möjligt och uppge fullständigt namn och ordernumret som du fick i orderbekräftelsen.

Invänta svar från oss och returnera sedan varan till:

J. Nordström Handels AB

Reklamationer

Box 1264

181 24 Lidingö

 

Vid godkänd reklamation skickar vi ny vara så skyndsamt som möjligt.

J. Nordström Handels AB står självklart för alla fraktkostnader vid godkända reklamationer. Tänk på att spara kvittot vid returer i reklamationsärenden.

 

Tvister
Vid eventuella tvister följer J. Nordström Handels AB Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Hantering av personuppgifter
Vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL 1998:204). Vi garanterar att inga uppgifter om dig säljs till tredje part, utan endast används av J. Nordström Handels AB och Klarna AB i enlighet med allmänna villkor för betalningslösningar: https://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html. Din e-postadress och ditt mobilnummer används till orderbekräftelsen samt till övrig information om din beställning. J. Nordström Handels AB förbehåller sig också rätten att i vissa fall göra reklamutskick om du inte angett att du inte vill ha dessa. Vill du göra ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret ber vi dig kontakta vår kundtjänst på följande e-postadress: info@noab.se

 

Övrigt
Vi reserverar oss för felskrivningar och justeringar i pris och sortiment tillföljd av förändringar hos våra leverantörer.